Älskade häst

Jag är skötare på hästen Master Ping, som jag har ungefär som min egen.
Han är ett äldre varmblod på 19 år och kallas för Thule, eller för "Pinglan" av mig ^^
En riktigt pigg snygging är han, och jag håller på att utbilda honom då han inte är så bra omskolad av sin förra ägare, efter att ha gått på travet väldigt länge.
Första gångerna jag red honom var det bara spring, spring och spring.
Men nu börjar han bli riktigt duktig, han är en pålle som lär sig fort.
Thule älskar att galoppera, så mycket att han gillar att småskutta och stegra om man inte låter honom.
Men annars är han världens goaste pålle, han står lös i stallgången och man kan rida in honom från hagen.
Just nu jobbar jag honom bara på helgerna, men det kommer säkert bli fler dagar då det blir varmare och ljusare.
Jag har honom fyra dagar i veckan på loven.

Som ni ser går han med käften uppe rätt mycket, det är för han tuggar mke på bettet och jag tror inte att han är så bekväm med det, därför har jag köpt en hack som jag ska testa på honom, passade det inte fick jag tydligen byta tillbaka det så det är treevligt.
Även köpt lite godis och ett nytt pannband på rean till pojken.


Pinglans ägare Frida hittar ni här http://onlyoneemee.bloggplatsen.se/

A, det har varit lite skitsnack om mig och min lilla pojke, så har ni något att säga säg det bara face till face istället för att skriva anonyma kommentaterer, puss!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: