Master Ping

Jag skriver ju nästan hela tiden om Thule, eller hur?
Så då kanske det är ett par stycken som undrar lite över denna hästen.
I vilket fall;

Master Ping, eller Thule som han kallas till vardags är ett 19årigt varmblod som gått på travet i 13 år, han är pigg som en femåring och kan även vara lika barnslig som en när han vill...
I hanteringen är han den gulligaste och bästa hästen man kan få tag på.
Vill man kan man rida in honom från hagen, och han älskar att mysa.
Förut kunde jag knappt röra hans huvud, nu kan jag stå och krama det hur mycket jag vill!
I ridningen är Thule relativt outbildad, han har precis lärt sig att galoppera lugnt.
Jag håller på att utbilda honom just nu.
Han har faktiskt en dold talang, han älskar och är faktiskt rätt duktig på att hoppa!
Planerat att tävla i sommar med tjockisen faktiskt ;)

Thule är då min medryttar/sköt häst, som jag har som min egen när jag är där.
Han står bortåt valdermarsvik ungefär.




Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: