Frosty

Den senaste tiden har jag ju haft hand om denna lilla haflinger valack.

har ju skrivit lite om honom, så kanske lite roligare om ni får veta vem denna lilla pojk är?



Gys Frosty står i samma stall som Thule, varmblodsvalacken som jag berättat om innan.
Har haft hand om Frosty rätt mycket, och han är en riktigt trevlig ponny.
Men han är också såhäär busig och man får damp på honom ibland.
Men jag älskar hans busiga sida ändå, det är så charmigt.

Han är en smart pålle, han känner av sin ryttare direkt och kan sänka huvudet och hänga på bettet, så att den som sitter på tänker typ åhej va bra jag rider, han går ju på tygeln!
haha Frosty fuskar för att då slipper han arbeta och kan bara lulla runt istället!
Jag känner ju den här pållen, och vet när han går i form och när han bara fuskar.
Tror det är samma för Frida!
Det går inte att rida honom rätt första gången man rider honom.

så ja, det var lite om Frollepålle.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: